Zo breng je je USP’s over met Google Ads

Als je gebruik maakt van Google Adwords wil je natuurlijk dat zoveel mensen op je advertentie klikken. Dit doe je onder andere door goed mogelijk je USP’s naar voren te brengen. USP staat voor Unique Selling Point. Elk bedrijf heeft USP’s, die het bedrijf uniek maken en interessanter dan de concurrent. De USP’s zijn als het ware de dingen die maken dat je je onderscheid van concurrenten, en dus geen standaard diensten of services. Denk aan een super snelle levering, volledig maatwerk of een bijzonder materiaal dat je in je werkplaats gebruikt. Deze USP’s kunnen ervoor zorgen dat mensen met jou in zee gaan, maar dan moet je ze wel op de juiste manier in je Google Adwords advertentie verwerken, en hoe doe je dat precies?

Kies de juiste USP’s

Allereerst is het belangrijk om een lijstje met punten te maken waarvan jij vindt dat ze jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent. Ga na wat jouw product of dienst uniek maakt, en wat jou er zo zeker van maakt dat klanten tevreden over je zijn. Leg deze punten ook eens naast die van de concurrent (voor zover je deze kunt gokken) en ga nog eens na of ze wel echt zo uniek en origineel zijn als je dacht. Een USP kan overigens van alles zijn, denk aan een super ruim assortiment, scherpe prijzen, samenwerkingen met bekende personen of productie in eigen beheer. Als het maar geen aspect is dat mensen standaard van een bedrijf of product als het jouwe verwachten is het goed.

Voeg je USP’s toe aan je metatitel

Als je er uit bent welke USP’s jouw bedrijf bijzonder maken is het tijd om ze uit te schrijven in je metatitel en -omschrijving. Deze stukjes tekst vormen straks de Google Adwords advertentie, en aan de hand daarvan besluiten mensen of ze er (al dan niet) op klikken. Dat is precies de reden waarom de metagegevens zo belangrijk zijn en waarom ze op moeten vallen. De metatitel moet als eerste de zoekterm bevatten, en waar passend tevens de bedrijfsnaam. Als er nog ruimte over is (je hebt max. 60 tekens) kun je iets aan de zoekterm toevoegen, bijvoorbeeld ‘de mooiste’ of ‘maatwerk’. De meeste USP’s zul je echter in de meta-omschrijving moeten schrijven.

USP’s in de meta-omschrijving

De omschrijving is een stuk langer dan de titel, waardoor je er beste veel informatie in kwijt kunt. Schrijf de USP’s kort en bondig op, en scheidt ze bijvoorbeeld met groene vinkjes. Zo is het niet alleen makkelijker leesbaar, maar valt de advertentie ook meer op, en dat is precies de bedoeling! Heb je slechts twee USP’s? Verwerk ze dan in een mooie zin, en let op de juiste leestekens om de leesbaarheid te verhogen! Heb je een hele lijst? Dan liever opsommen met vinkjes ertussen. Zo vallen ze lekker op, en zullen meer mensen op je advertentie klikken.